Kada pročitamo ovu rečenicu prvo pitanje koje se nameće je: Da li stvarno odjeća čini čovjeka?
Prvotno su odjevni predmeti i odjeća služili ljudima za zaštitu od klimatskih uvjeta, te drugih vanjskih utjecaja i to je svima poznato. Isto tako poznato je da se prva odjeća izrađivala od prirodnih materijala, bilo životinjskog ili biljnog porijekla. Prvi ljudi imali su poseban odnos s prirodom.
Tako se i mi sada pokušavamo vratiti tim korijenima, dizajnirajući i birajući prirodne materijale, te na taj način proizvoditi poštujući prirodu i pratiti koncept spore mode i održivog dizajna.
U suvremenijem društvu odjeća sužava, proširuje, produljuje, oblikuje, definira, ističe određene dijelove ili pak skriva tijelo, zato postoje modni dizajneri koji uz pomoć konstrukcije odjeće i otkrivanju novih krojeva, definiraju modu i trendove.
Odjeća je kroz stoljeća definirala čovjeka, kroz društvene staleže, a moramo priznati da je i danas tako. Samo, danas veliki modni brendovi se nameću cijenom i tako definiraju staleže i platežnu moć kupaca, a pritom zanemarujući prirodu.
Moda i odjeća se kroz stoljeća mijenjala, te je najveću promjenu doživjela u 19. i 20. stoljeću radi novih pogleda na svijet i izume, te svjesnosti žena i razvoj feminizma. U tom razdoblju najraznovrsnija je modna osviještenost žena. U tom razdoblju možemo vidjeti od pretjerano zakopčanih i skrivenih dijelova tijela, do pretjerano otkrivenih dijelova tijela, žene se oslobađaju korzeta, te je to svojevrsna revolucija u odijevanju.
Ovo gore sve napomenuto govori o povijesnom aspektu odijevanja i odjeću.
Moram napomenuti da je oduvijek u ženskim genima želja za uljepšavanjem (a u zadnje vrijeme dolazi i u muške), želja za usklađenosti i praćenje trendova.
Odjeća 21. stoljeća je raznovrsna i pomiče granice maštovitosti. Odjevni predmeti jamče jedinstvenost, ali uvjet je da ćeš imati hrabrosti to odjenuti.
Danas možemo sa sigurnošću reći da odjeća definira čovjeka, iako smo naslijedili neke navike iz prošlosti, poput staležnog definiranja ljudi. Ako pogledamo oko sebe vidjet ćemo mnoge žene koje su razvile svoj stil, jer ponuda je široka, od lokalnih dizajnera, do velikih modnih kuća.
Žene i muškarci, u zadnje vrijeme postali su svjesni kvalitete lokalnih proizvođača, ne samo odjeće nego i drugih uporabnih predmeta. Shvatili su da na taj način lokalno podižu ekonomiju, a uz to mogu biti posebni i drugačiji, a o kvaliteti i potpori malih proizvođača da i ne pričamo.
Suprotnost ovoj gore navedenoj tezi je: Nije važno tko si, nego kakav si. Nije važno što odjeneš, može biti staromodna haljina iz bakinog ormara ili nekakvo najmodernije odijelo, važno da si u duši čovjek, da slušaš.
Radi ovog ubrzanog stila života, ponekad se pitam gdje su nestali ljudi, gdje je nestala duša čovjeka. Možda se samo trebamo osvrnuti, tu je sigurno. Trebamo usporiti, zastati, shvatiti….
Na kraju želim samo reći: BUDI POSEBNA, BUDI JEDINSTVENA, ALI NE ZABORAVI BITI ČOVJEK!